The Fadhilat koloid perak

The Fadhilat koloid perak

Colloidal silver adalah antibiotik semula jadi yang membantu mencegah daripada jangkitan. Ia berfungsi dengan mematikan enzim yang bakteria, virus dan kulat digunakan untuk metabolisme oksigen. Produk perak boleh memusnahkan organisma yang menyebabkan kecederaan tanpa merosakkan sel-sel sihat kerana ia hanya menyerang enzim yang melekat pada organisma patogenik. Ini bermakna adalah bukan toksik kepada semua organisma berbilang sel dan juga boleh digunakan dengan selamat dalam makanan, tumbuhan dan haiwan. Oleh kerana ia adalah semulajadi dan tidak mempunyai kesan sampingan, ia boleh digunakan pada bayi dan orang dewasa.

Colloidal silver adalah semata-zarah perak murni yang terampai di dalam air suling. Ia boleh digunakan dalam pelbagai cara yang berbeza untuk tujuan yang berbeza. Ia boleh diambil secara dalaman dalam kapsul atau bentuk cecair, gargled, diluluhkan ke dalam hidung, atau digunakan pada bahagian luar badan.

Koloid perak digunakan sebagai kedua-dua antibiotik untuk mengawal jangkitan yang sedia wujud dan tonik imuniti umum.

Sebagai antibiotik ia telah terbukti berkesan dalam pelbagai besar aplikasi di mana penyebab penyakit patogen yang hadir. Dalam ujian makmal, ia telah dilaporkan untuk membunuh 650 serangan organisma penyebab penyakit yang berbeza dan tidak seperti antibiotik, ia tidak muncul untuk membolehkan penjanaan mutasi tahan.

Koloid perak telah digunakan secara berkesan untuk mengawal keadaan penyakit banyak termasuk:

- Jangkitan yis
- Selesema, selesema dan resdung
- Meningitis
- Artritis
- Burns
- Ekzema, kutil dan penyakit kulit lain
- Malaria
- Jangkitan parasit

Sebagai sokongan sistem imun umum, koloid perak digunakan untuk mengawal pendaraban virus, bakteria dan sel-sel kulat sebelum mereka menjadi penyakit. Ini membebaskan sistem tenaga badan dari perjuangan yang berterusan terhadap patogen dan biasanya keputusan dalam perasaan banyak dipertingkatkan tenaga dan kesejahteraan.

Untuk itu untuk bekerja dengan berkesan ia mesti datang dalam hubungan secara langsung dengan patogen penyebab penyakit. Yang selalunya bermakna menggunakannya untuk jangka masa yang panjang masa untuk membina kepekatan di bahagian badan.

Dalam koloid perak 1800-an mempunyai nilai yang tinggi untuk kualiti antiseptik dan antibiotik itu. Pada masa itu orang akan meletakkan duit syiling perak dalam susu untuk memastikan ia segar untuk lebih lama, minum dari piala-piala perak dan ahli kimia akan menambah perak untuk Petri hidangan untuk mensterilkan mereka. Walau bagaimanapun, seperti penyelidikan telah mula mendedahkan cara bahawa ia bekerja dalam badan, antibiotik murah-ke-hasil telah dibangunkan dan penggunaan koloid perak telah diketepikan. Sekarang bahawa penggunaan antibiotik telah mendapat perhatian, kajian semula sedang dijalankan yang menikmati semula manfaat yang luar biasa daripada koloid perak.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar