Rawatan Thrush - Apakah Rawatan Terbaik Untuk Thrush?

Rawatan Thrush - Apakah Rawatan Terbaik Untuk Thrush?

Jika anda mengalami seriawan, anda tidak keseorangan. Thrush telah menjadi wabak maya sejak beberapa dekad yang lalu, disebabkan terutamanya oleh kadar melambung penggunaan antibiotik digabungkan dengan faktor-faktor pemakanan dan lain-lain.

Walau bagaimanapun, setelah mengetahui bahawa anda tidak bersendirian di dalam penderitaan anda tidak banyak sagu hati, kan? Thrush boleh menyakitkan, menjengkelkan, kronik dan mengecewakan - Saya tidak ragu-ragu anda mahu rawatan seriawan yang bekerja dan anda mahu ia cepat.

Tidak kira apa jenis seriawan anda mengalami, sama ada seriawan mulut, seriawan bayi, menyusui atau seriawan seriawan faraj, ada satu asas punca: yis. Organisma yis candida albicans bertanggungjawab untuk gatal-gatal, kesakitan, kerengsaan dan gejala-gejala lain yang anda mungkin mengalami.

Dalam mencari rawatan yang terbaik untuk seriawan, ia adalah penting untuk mempertimbangkan punca asas yang membolehkan ragi untuk tumbuh di luar kawalan dan menyebabkan seriawan di tempat pertama. Lagipun, yis di mana-mana, tetapi beberapa orang mendapatkan seriawan dan ada yang tidak.

Terdapat beberapa punca utama seriawan:

1. Antibiotik: Antibiotik adalah satu nombor yang menyumbang faktor untuk seriawan. Ini adalah untuk beberapa sebab. Pertama, antibiotik menghapuskan pertahanan yis semula jadi anda. Sebagai contoh, banyak kanak-kanak terdedah kepada antibiotik hari ini semasa buruh dan penghantaran yang yis bayi telah menjadi semakin biasa. Kedua, para penyelidik telah menemui bahawa antibiotik mempunyai satu lagi kesan sampingan yang tidak diingini: mereka menekan sistem imun.

2. Steroid dan Dadah Preskripsi lain: Kortikosteroid, kerana mereka menindas sistem imun, adalah satu lagi punca utama seriawan. Ubat-ubatan kemoterapi dan farmaseutikal lain juga mungkin terlibat.

3. Pramatang / Kekebalan lemah: Pada bayi, kelahiran pra-matang boleh menjadi faktor seperti imuniti lemah untuk apa-apa sebab, termasuk usia tua, penyakit, pembedahan, dan lain-lain

Jadi apa rawatan yang terbaik untuk seriawan?

Selepas 15 tahun mencari rawatan seriawan yang sebenarnya berfungsi, selama-lamanya, dan tidak beracun, saya telah mendapati bahawa satu-satunya cara untuk benar-benar menghilangkan seriawan untuk yang baik adalah untuk mengubati ketidakseimbangan asas yang membolehkan yis berkembang daripada kawalan di tempat pertama. Tanpa mengubati ketidakseimbangan ini, sama ada anda membunuh yis secara semulajadi atau dengan ubat-ubatan, ia masih akan tumbuh semula.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar