Hentikan Kaki Berpeluh berlebihan Sekarang Dengan ini Perkara yang Mudah Tetapi Amat Berkesan

Hentikan Kaki Berpeluh berlebihan Sekarang Dengan ini Perkara yang Mudah Tetapi Amat Berkesan

Berpeluh kaki berlebihan juga dikenali sebagai hiperhidrosis plantar dan keadaan ini boleh menjadi sangat menjengkelkan dan memalukan untuk mempunyai. Walaupun berpeluh kaki tidak boleh dilihat dengan mudah seperti tangan yang berlebihan atau berpeluh muka, ia masih boleh mengganggu kehidupan sosial anda.

Orang-orang yang mengalami keadaan ini biasanya mengadu tentang ada kasut rosak dan kaki mereka berbau buruk. Selain itu, keadaan ini juga boleh membawa kepada jangkitan kulat seperti kaki makan air.

Pakar mencadangkan bahawa terdapat sebab-sebab yang berbeza yang boleh menyebabkan kaki seseorang berpeluh berlebihan. Beberapa perkara yang biasa yang menyebabkan peluh kaki berlebihan adalah obesiti, kebersihan, tekanan, keturunan, dan putus haid.

Apabila anda cuba untuk menghentikan kaki berlebihan berpeluh anda perlu menggunakan gear kaki tertentu yang telah dibuat dengan bahan-bahan yang membolehkan kaki untuk bernafas. Malah anda memakai sarung kaki memainkan peranan yang penting dalam mengurangkan berpeluh kaki anda.

Beberapa sarung kaki mungkin telah dibuat dengan bahan-bahan tertentu yang boleh memaksa kelenjar peluh untuk menjana bahan banyak lagi basah. Sementara itu, sarung kaki yang lain benar-benar dapat membantu anda mencegah pengeluaran sepanjang peluh.

Salah satu cara untuk berhenti berpeluh kaki berlebihan adalah dengan menggunakan tumbuhan herba segar seperti pudina rosemary. Ambil segenggam daun pudina segar dan campurkan dalam satu liter air mendidih.

Tunggu kira-kira 20 minit dan kemudian menapis, sebelum menambah jus dari beberapa lemon. Sekarang campuran setiap perkara bersama-sama dalam mangkuk dan menjaga kaki anda tenggelam di dalam cecair ini selama kira-kira satu jam.

Perkara lain yang anda boleh lakukan untuk menghentikan peluh kaki berlebihan melibatkan memakai kasut yang mempunyai panel pengudaraan khas yang akan membantu menguap peluh. Anda juga boleh membeli antiperspirant kaki khas (Deodorant).

Ini antiperspirants kaki khas tidak akan benar-benar menghalang duduk yang berlebihan, tetapi ia pasti boleh mengawal apa-apa bau yang mungkin membangunkan dan anda boleh terus menggunakannya sepanjang hari.

Apabila berurusan dengan peluh kaki berlebihan anda juga perlu melakukan yang terbaik untuk mengelakkan talkum dan kaki serbuk. Talkum dan kaki serbuk melakukan menyerap kelembapan berlebihan, tetapi kedua-dua mereka cenderung untuk menggugurkan peluh di antara jari kaki anda meletakkan anda berisiko tinggi kepada jangkitan kulat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar